Amandas Liv

2014-06-21
17:57:12

Cyberbully
Hej. Jag såg just filmen Cyberbully. Och ni som läser Nellie Berntssons blogg, ni vet att hon sett den. Och jag såg den idag. Filmen är 86 minuter. Nellie grät sig genom filmen och klarade att se en timme. Jag såg hela. Men man kommer nog inte klara sig genom den utan några tårar. det gjorde då inte jag.
 
Filmen handlar om en tjej som heter Taylor och är 17 år. På sin födelsedag då hon fyller 17 så får hon en efterlängtad dator. Hon skaffar, som så många andra, den sociala medien Clicksters. På hemsidan kan alla på skolan ha ett eget chattrum som man skriver i. Men det som händer är att Taylor blir utsattför nätmobbning på sidan. Och till slut klarar hon inte mer. Hon ger upp.
 
Jag tycker att ni ska ta er tid och kolla på filmen och ni kan se den på internet. Jag såg den på Swefilmer och där behövde man inget konto för att se den! Se den, Snälla! Ha det bra, så hörs vi!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: